Multimediální publikace

Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole

Praktický rádce pro učitele, vedení školy a školní psychology

Máte zkušenost s pořezaným žákem, kolabující žákyní nebo žákem s nutkavým chováním? Víte, jak učit dítě s úzkostmi či fobiemi? Počet žáků potřebujících psychologickou péči roste. Pomozte jim zvládnout obtíže již ve škole a staňte se tak plnohodnotným článkem v jejich léčbě.

3 290 

bez DPH a expedičních nákladů.

Popis produktu

Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence.

Prolistujte si ukázku publikace

Tato příručka vám pomůže:

  • vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci.
  • nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy.
  • vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod.
  • nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky).
  • spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře.

Komu je produkt určen

Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště.

Specifikace produktu

Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Obsah produktu

  1. Úzkostné poruchy a panická ataka

    • Co je úzkostná porucha a jak se projevuje
    • Co je panická ataka a jak se projevuje
    • Proč vzniká úzkostná porucha a jaké vnější příčiny ji mohou ovlivnit
    • Jak nastavit žákovi s úzkostnou poruchou účinnou podporu ve škole
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  2. Sebepoškozování

    • Co je sebepoškozování
    • Proč se žáci sebepoškozují a s čím může sebepoškozování souviset
    • Jak nastavit žákovi se sklony k sebepoškozování účinnou podporu ve škole
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  3. Nutkavé stavy

    • Co jsou obsedantně-kompulsivní poruchy
    • Jak se nutkavé stavy projevují a proč počet dětí s těmito obtížemi narůstá
    • Jak nastavit ve škole účinnou podporu žákovi s obsedantně-kompulsivní poruchou
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  4. Poruchy příjmu potravy

    • Co jsou poruchy příjmu potravy a jak se projevují
    • Jaké jsou poruchy příjmu potravy jsou aktuálně mezi žáky rozšířené: užívání energy drinků, ortorexie…
    • Jak nastavit ve škole účinnou podporu žákovi s poruchou příjmu potravy
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  5. Žák týraný, zanedbávaný a zneužívaný

    • Co je syndrom CAN
    • Jaké příznaky mohou učitele varovat, že je žák týraný, zanedbávaný či zneužívaný
    • Jak splnit ohlašovací povinnost
    • Jak nastavit ve škole účinnou podporu žákovi týranému, zanedbávanému či zneužívanému
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se řešení situace promítá do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  6. Sexuální identita a problematika transgenderu

    • Proč mají někteří žáci zmatek ve své sexuální orientaci či pohlavní identitě
    • Jaké vnější příčiny mohou tyto stavy ovlivnit
    • Jak nastavit žákovi účinnou podporu ve škole
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jaké jsou možnosti terapie
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  7. Závislosti

    • Co je závislost a jaké druhy závislostí (látkové i nelátkové)
    • Moderní návykové látky ve škole: kratom, nikotinové sáčky, léky, energy drinky…
    • Závislost na sociálních sítích a kyberprostoru
    • Jak nastavit žákovi ve škole účinnou podporu žákovi, který se léčí se závislostí
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  8. Fobie

    • Co jsou fobie a jak se projevují
    • Jaké fobie jsou aktuálně nejrozšířenější u dětí a mladistvých a proč
    • Jak nastavit ve škole účinnou podporu žákovi s fobií
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  9. Depresivní stavy

    • Co je deprese
    • Jak se deprese projevují a jaké vnější příčiny mají vliv na depresivní stavy
    • Jak nastavit žákovi s neurotickými stavy účinnou podporu ve škole
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jaké jsou možnosti terapie
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  10. Posttraumatická stresová porucha

    • Co je posttraumatická stresová porucha
    • Jak se projevuje a kdo je nejvíce ohrožen jejím vznikem
    • Jak nastavit žákovi s posttraumatickou stresovou poruchou účinnou podporu ve škole
    • Jakému jednání se ve škole naopak vyhnout
    • Jaké jsou možnosti terapie
    • Jak spolupracovat s rodinou a jak se promítá terapie žáka do školního života
    • Řada příkladů z praxe, doporučení, tipy
  11. Legislativní mantinely a podpora pro vedení školy a ředitele

    • Kdy má škola oznamovací povinnost
    • Kdy volat rychlou záchrannou službu a kdy policii
    • Jak se zachovat, pokud je žák nebezpečný sobě a svému okolí
    • Co mít ve školním řádu ohledně návykových látek a bezpečnosti ve škole

+ Privátní stránka s doplňujícími a rozšiřujícími materiály

(přehledy, checklisty, schématy, krizovými plány, vzorovým minimálním preventivním programem apod.) a online poradnou.

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

PhDr. Veronika Blaho Vitošková, Ph.D.

Veronika Blaho Vitošková vystudovala na PedF UK obor Psychologie – speciální pedagogika. Čtyři roky pracovala v neziskové organizaci podporující rodiny s dětmi se zdravotním postižením, šest let jako školní psycholožka a vedoucí poradenského pracoviště na pražském gymnáziu.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. David Kříž

David Kříž je absolventem jednooborové psychologie na MUNI. Absolvoval různé kurzy (Rorschachova metoda, Koučovací kurz pro psychology), aktuálně je frekventantem psychoterapeutického výcviku gestalt psychoterapie v institutu Dialog. Zároveň působí jako školní psycholog na základní škole a v ambulanci klinického psychologa PhDr. Adama Suchého. Rád pracuje s předškolními dětmi a adolescenty. Při práci využívá kromě terapeutického dialogu i mindfulness přístup a metody groundingu a relaxace. V ambulanci pracuje aktuálně převážně s populací osob, které prožívají genderovou inkongruenci.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Hana Hlobilová

Hana Hlobilová je absolventkou jednooborové psychologie na MUNI. Absolvovala kompletní kurz krizové intervence, kurz diagnostiky schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní, kurz práce s terapeutickým pískovištěm. Čerpá ze své praxe školní psycholožky na ZŠ a z praxe v krizovém Centru Annabell pro lidi s poruchami příjmu potravy. V současnosti aktivně spolupracuje s online psychologickou poradnou MOJRA.cz (www.mojra.cz).Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Karolina Diallo, Ph.D.

Karolina Diallo vystudovala jednooborovou psychologii na FF UK, psychologické vzdělání završila atestací z klinické psychologie a atestací z psychoterapie. Vedle práce ve zdravotnictví, která obnáší zejména psychodiagnostiku a psychoterapii, přednáší na univerzitě a věnuje se lektorské činnosti s převažujícím zaměřením na psychopatologii, psychologii osobnosti a vývojovou psychologii. Podílí se na řešení výzkumných projektů a publikuje odborné články.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Olena Stelmashenko, CSc.

Olena Stelmashenko je lektorkou trauma respektujícího přístupu. Na Doněcké státní univerzitě vystudovala Mechanismus státní správy a na Doněckém institutu trhu a sociální politiky obor Psychologie. Absolvovala lektorský výcvik trauma respektujícího přístupu a programu STRONG. Zabývá se posilováním psychické odolnosti dospívajících. Zaměřuje se na potřeby duševního zdraví dětí uprchlíků. Snaží se je vybavit dovednostmi, které jim pomohou vyrovnat se s psychickými dopady stresu a traumatu. Kromě toho je absolventkou gestalt psychologie 1. stupně, kurzu kognitivně-behaviorální terapie a řady dalších.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Tomáš Jandáč, Ph.D.

Tomáš Jandáč je adiktologem Dětské a dorostové ambulance Kliniky adiktologie 1. LF UK a VFN a výzkumným pracovníkem Kliniky adiktologie 1. LF UK a VFN, kde se zabývá zejména problematikou cílové populace dětí a dospívajících s adiktologickými poruchami. Jako vysokoškolský pedagog vyučuje v programu adiktologie na 1. LF UK v Praze. V minulosti působil jako adiktolog a zástupce vedoucího v rezidenční Terapeutické komunitě Karlov pro mladistvé, mladé dospělé a pro matky s dětmi, dále pracoval jako lektor primární prevence pro základní a střední školy. Je členem několika tuzemských i mezinárodních odborných společností, v České asociaci adiktologů působí jako místopředseda, je členem Společnosti pro návykové nemoci ČLS JEP, podsekce Dětské a dorostové adiktologie SNN ČLS JEP, OSPRCH a ISSUP.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Martina Kastnerová

Martina Kastnerová je psycholožkou, psychoterapeutkou integrované psy- choterapie a koučkou. Působila jako klinická psycholožka v nemocnici na dětském oddělení, dobrovolnice v sociálně-preventivním programu 5P a konzultantka na Lince bezpečí. Pracuje v pedagogicko-psychologické poradně a v centru psychologicko-sociálního poradenství. Má desetiletou zkušenost v roli školní psycholožky na velké škole. Příležitostně přednáší, pořádá besedy u kávy, vede psychoterapeutickou skupinu pro teens. Je členkou Asociace manželských a rodinných poradců ČR a České asociace pro psychoterapii.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D., MBA

Martin Kaliba je odborným asistentem Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky PdF UHK. Odborně se zabývá například problematikou sebepoškozování, závislosti, sexuality, týrání, zanedbávání a zneužívání dětí. Zaměřuje se na nové výzvy v oblasti edukace, zejména na rizikové chování dětí a mládeže a jeho prevenci a také nové digitální nástroje ve vzdělávání. Se svou kolegyní Mgr. et Mgr. Petrou Ambrožovou, Ph.D., MBA, která je odbornou asistentkou Ústavu sociálních studií PdF UHK, vydal publikaci Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství.Popis produktu Publikace zvyšuje povědomí o psychických obtížích žáků. Vznikla proto, že učitel je často první, kdo problém u žáka zaznamená. Publikace tak vyvrací mýty a předsudky a poskytuje návod, jak zajistit včasnou pomoc a nepřesáhnout přitom kompetence. Prolistujte si ukázku publikace Tato příručka vám pomůže: vyznat se ve spleti projevů nejrůznějších psychických obtíží žáků, udržet si díky těmto znalostem kritický odstup, akceschopnost a ochotu žákům pomoci. nezaleknout se situace při zjištění vážného problému žáka, postupovat přesně podle připravených kroků a opřít se o osvědčené postupy. vést s žákem rozhovor bez předsudků či mýtů a nezaplést se do kontroverzních příslibů, postupů v rozporu se zákonem apod. nastavit vhodnou pomoc žákovi při pobytu ve škole a při vyučování (ve spolupráci s dalšími odborníky). spolupracovat s rodiči žáků s problémy, zejména jim pomoci přemostit dobu, než žák začne s léčbou, a následně pokračovat v účinné podpoře. Komu je produkt určen Publikace Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole je určena především učitelům a vedení škol a školských zařízení a školním psychologům. Užitečné informace a rady k doplnění své pracovní agendy v ní najdou také výchovní poradci, metodici prevence, asistenti pedagoga, speciální pedagogové a další členové školního poradenského pracoviště. Specifikace produktu Produkt Žák s psychickými problémy: Jak s ním pracovat ve škole zahrnuje tištěnou publikaci a přístup na speciální webovou stránku s užitečnými materiály a online poradnou. Publikace má rozsah 220 tištěných stran. ISBN 978-80-87983-19-5.

Také doporučujeme