Bc. Pavel Andrle

Pavel Andrle se specializuje na problematiku krátkodobého trade finance, především na dokumentární akreditivy a jejich financování.

Působí jako poradce a konzultant v oblasti trade finance, má bohaté zahraniční zkušenosti. Je častým lektorem seminářů poskytovaných IFC (členem Světové banky) v rámci „Global Trade Finance Program“. Je tajemníkem Bankovní komise při ICC ČR.

V roce 2001 publikoval úspěšnou publikaci Dokumentární akreditiv v praxi (Grada), která byla v letech 2002, 2003 a 2007 vydána v druhém, třetím a čtvrtém aktualizovaném vydání. Koncem roku 2004 vyšla jeho druhá publikace Komentář UCP500 s přihlédnutím k ISBP a dalším dokumentům Bankovní komise ICC, v sprnu 2009 vyšel Komentář UCP600 (vydavatel ICC ČR).

V rámci své činnosti v bankovní komisi ICC (tvůrce mezinárodních pravidel pro dokumentární akreditivy, záruky, inkasa a standby akreditivy) působil v konzultační skupině pro revizi Jednotných zvyklostí a pravidel pro dokumentární akreditivy UCP 600 (skupina se skládala ze cca. 40 specialistů z celého světa). Je členem expertní skupiny při Centre for Expertise při rozhodčím soudu ICC, v jehož rámci experti z řad Bankovní komise ICC řeší sporné případy z oblasti dokumentárních akreditivů, bankovních záruk a dokumentárních inkas.

Pavel Andrle je v současné době členem poradní skupiny připravující pravidla ICC pro Forfaiting.

Další autoři

JUDr. Michaela Koblasová, Ph.D.

Michaela Koblasová absolvovala Právnickou fakultu UK, dále též maîtrise a D.E.A na Université Paris I Panthéon – Sorbonne.V současnosti je advokátkou advokátní kanceláře Weinhold Legal, v minulosti působila mimo jiné na sekretariátu Mezinárodního rozhodčího soudu při Mezinárodní obchodní komoře (ICC International Court of Arbitration). Ve své právní praxi se zaměřuje na obchodní a občanské právo, rozhodčí řízení a soudní spory. Zkušenost má rovněž s implementací nového českého soukromého práva na smluvní dokumentaci českých i zahraničních subjektů včetně tvorby a úpravy obchodních podmínek.

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Auditorka, daňová poradkyně, odborná lektorka a soudní znalkyně oboru účetnictví, členka Komory daňových poradců a Komory auditorů.V oboru pracuje již 25 let. Vystudovala Fakultu informatiky a statistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. V roce 1996 získala Dekret auditora, následně Osvědčení daňového poradce (1997) a poté Osvědčení znalce oboru ekonomie v odvětví účetní evidence (2001). Pracuje jako jednatelka společnosti KLM Group SE.

Mgr. Bc. Jan Hebnar, MBA

Jan Hebnar, bývalý obchodní diplomat působící v Pekingu v letech 2009 až 2012, vystudoval právo a mezinárodní vztahy na Masarykově univerzitě v Brně a MBA na Peking University. Zabývá se Asií, asijskou ekonomikou, společností a kulturou, přednáší na vysokých školách v ČR a Šanghaji interkulturní management, strategický management a mezinárodní vyjednávání. Je členem dozorčí rady European Chamber in China a šéfredaktorem komunitního občasníku o podnikání v Číně Šanghaj Plus, vydávaného Generálním konzulátem České republiky v Šanghaji. V současné době vede konzultační a obchodní společnost SINOVIA, která se obchodem s Čínou zabývá.

Ing. Drahuše Šefčíková

Drahuše Šefčíková je školní inspektorka České školní inspekce Plzeňského inspektorátu.

Bc. Zuzana Bartůšková

Je daňovou poradkyní a lektorkou s více jak patnáctiletou praxí.  Jako daňová poradkyně se zaměřuje především na malé a střední firmy a OSVČ. Od roku 2012 píše odborné články pro účetní i podnikatele. V oblasti daní a účetnictví působí jako lektorka téměř 10 let.

Mikuláš Němec

Je marketingový specialista na onlinovou reklamu a eventový manažer. Za svou pestrou kariéru v oblasti B2B, B2C a eventového marketingu má zkušenosti jak s nadnárodními giganty obchodního světa, tak se zaměřením na menší místní podnikySvé zkušenosti získal díky letitým spojením například se značkami jako jsou Samsung, eBay, Let It Roll, Monster, Johnson & Johnson, v agenturách Mustard a Aqua Digital a spoluprací s aktuálními klienty, se kterými je v kontaktu na denní bázi. Mimo prodejní a brandawareness kampaně se zaměřuje na komunikaci s fanoušky, influencerů a pořádání velkých hudebních akcí po ČR.